Φέτος το καλοκαίρι στις 25 - 28 Ιουλίου, στην παραλία των Βατερών Λέσβου, διοργανώνεται το Beach Street Festival. 4 μέρες Graffiti και μουσικής. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα τόσοι πολλοί καλλιτέχνες θα μαζευτούν απ'όλο τον κόσμο για να γεμίσουν μια τεράστια παραλία με χρώματα και μουσική!
Εικαστικό αφιέρωμα που εγκαινιάζεται στον Ιανό στις 17/7/2013, αποτελεί τη μεγάλη θερινή έκθεση της ΙΑΝΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ και αντλεί την αφετηρία του από το βιβλίο «Το Ελληνικό Καλοκαίρι» του γνωστού γάλλου φιλέλληνα Jacques Lacarrière.
Solo, site specific performance της Δήμητρας Μπάρλα, βασισμένη στην ποίηση της Μαρίας Πολυδούρη. Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013 στο Παλαιό Ελαιουργείο, Παραλία Ελευσίνας. Μια performance που σκιαγραφεί τη διαδρομή της γυναίκας προς την ενηλικίωση, σαν σε ακανόνιστη πορεία εντός παράξενου λαβύρινθου που ξεκινά και τελειώνει στο ίδιο σημείο.
Το μοναδικό Κάστρο τη Μονολίθου, ένα ακόμα διαμάντι της αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς, που δεσπόζει επιβλητικά εκεί που ενώνεται το γαλάζιο του ουρανού με το βαθύ μπλε του Αιγαίου Πελάγους ... έχει αρχίσει να καταρρέει! Μέρος του θόλου του υποχώρησε και σύντομα θα καταλήξει ένας σωρός από πέτρες στο βυθό της θάλασσας, αν δε γίνουν έγκαιρα έργα αποκατάστασης από το ΥΠΑΙΘΠΑ.
Στις 7 Ιουλίου και ώρα 7μμ, το 7ο Μεσαιωνικό Φεστιβάλ, θα γιορτάσει το υπέροχο και απόκοσμο αυτό Κάστρο, φέρνοντας στο προσκήνιο την επιβλητική ομορφιά του, τη δυναμική του χώρου να φιλοξενεί εκδηλώσεις και να «αφηγείται» την ιστορία του τόπου μας, αλλά κυρίως ... την Ανάγκη Διάσωσης του!
Ο Γάλλος καλλιτέχνης Marcel Duchamp που για πολλούς θεωρείται πατέρας της εννοιολογικής τέχνης, πρώτος εξέφρασε την άποψη ότι το ενδιαφέρον και διεγερτικό κομμάτι ενός έργου τέχνης μπορεί να βρίσκεται αποκλειστικά και μόνο στην ιδέα του ή στο πνευματικό του περιεχόμενο και ότι δεν έχει τόση σημασία το πώς μοιάζει όσο το να μπορεί να επικοινωνήσει επιτυχώς το μήνυμά του.
Η ρητορική είναι μια παρεξηγημένη έννοια, που στην καθημερινή ζωή, συχνά αποτελεί αντικείμενο δυσμενούς κριτικής. Ως επικοινωνιακή έκφραση πολλές φορές την συγχέουν με την προπαγάνδα, έννοια που, κατά ένα δογματικό τρόπο, θεωρείται ως εξ ορισμού αρνητική, ακόμη και σε περιπτώσεις που μπορεί να κατευθύνεται στην αναμφισβήτητη και καθολική εξυπηρέτηση κοινού καλού. Πολλοί, επίσης, συνδέουν την ρητορική κυρίως με παραπλανητικές τακτικές και δόλια τεχνάσματα.
Στις 4 Ιουλίου 2013 ξεκινά η 3η Φάση για το Project Κοινωνικής Τέχνης «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» της Ελένης Πολυχρονάτου. Τα έργα θα εκτεθούν στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Κορυδαλλού από 4 έως 17 Ιουλίου (εγκαίνια την Πέμπτη 4 Ιουλίου στις 8.00 μ.μ.), ενώ η τοποθέτηση των έργων στα επιλεγμένα σημεία του Δημόσιου Χώρου του Δήμου Κορυδαλλού θα ξεκινήσει στις 17 Ιουλίου 2013 (Πλατεία Αγίου Ταξιάρχη, Πλατεία Δεξαμενής, Αθλητικό Κέντρο, Σινέ Παράδεισος, Πλατεία Αγίου Γεωργίου και Πλατεία Μέμου).
Ο Καλλιτεχνικός Οργανισμός CUORE PER ARTE ανεβάζει την παράστασης Όπερας Ταξιδεύοντας στο ΄ΜΑΓΙΚΟ ΑΥΛΟ΄ σε μουσική διεύθυνση Ανδρέα Τσελίκα, σκηνοθεσία Ίωνα Κεσούλη και διασκευή κειμένου Καλλιόπης Όντρεϋ Βασιλείου. Το έργο είναι διασκευή της όπερας 'Μαγικός Αυλός΄ σε μουσική του Β.Α.Μότσαρτ και λιμπρέτο Ε.Σικανέντερ.
Μία πρωτότυπη προσέγγιση του κλασικού έργου του Β.Α.Μότσαρτ με τη συμμετοχή Ελλήνων λυρικών τραγουδιστών με διεθνή καριέρα.
Με είκοσι ενα δημιουργικά χρόνια στο ενεργητικό του, το Sani Festival μπαίνει στη νέα του εποχή με ανανεωμένο δυναμισμό και πρωτοβουλίες που δίνουν εγγυήσεις για ένα ακόμα πιο μελωδικό μέλλον! Από 12 Ιουλίου έως 17 Αυγούστου 2013 και ώρα 21:30.
Αν μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, τότε το νέο έμβλημα του Sani Festival, μια παλλόμενη καρδιά, απεικονίζει τέλεια το όραμά του: η αγάπη για τον πολιτισμό δε σταματάει ποτέ, όπως και οι πρωτοβουλίες που θα ανεβάσουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη των προσδοκιών του. Οι στόχοι του πάντα φιλόδοξοι και ο ετήσιος απολογισμός κάθε φορά πέραν του αναμενόμενου επιτυχημένος.
Στο Ναύπλιο ο Ιούλιος είναι πολύ μουσικός με τους Γιάννης Χαρούλης, Θάνος Μικρούτσικος, Σωκράτης Μάλαμας, Χαΐνηδες στις 5, 12, 19, 26 Ιουλίου στον χώρο της Αρβανιτιάς. Υπό την αιγίδα του ΔΟΠΠΑΤ