Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις στο Gasbah Hall, η μουσικοθεατρική σάτιρα KRISIS PROJECT, βασισμένη σε μία ιδέα των Ηλία Αλεξάνδρου και Κωνσταντίνου Κωτσαδάμ, επιστρέφει ριζικά ανανεωμένη και πιο επίκαιρη από ποτέ στο θέατρο ELIART (Κωνσταντινουπόλεως 127, Βοτανικός, τηλ. κρατήσεων: 210 3477677). Από τις 19 Ιανουαρίου και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη?

Τι συμβαίνει όταν ένα γκρουπ νεαρών μουσικών συναντάει μια ηθοποιό;
Μιλάνε και τραγουδάνε την ίδια γλώσσα;
Πώς τα πάνε μεταξύ τους;
Ως πού μπορούν να φτάσουν;
Πού είναι το όνειρο και πού η πραγματικότητα;
Πού είναι το θέατρο, πού η μουσική και πού η ζωή μας η καθημερινή;
Μπορούν όλα αυτά να συμβούν σε μια παράσταση;
Ελάτε να το ανακαλύψουμε μαζί.

Το μουσικό σύνολο ?ARIA? δημιουργήθηκε το καλοκαίρι του 2007 με στόχο την παρουσίαση μουσικών προγραμμάτων που θα αναδεικνύουν σημαντικές στιγμές του ποιοτικού Ελληνικού τραγουδιού.

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει τη χαρά να φιλοξενήσει την έκθεση του Εργαστηρίου Γραφικών Τεχνών ? Τυπογραφίας και Τέχνης του Βιβλίου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με τίτλο "Ό,τι : Η Τέχνη του Βιβλίου στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών" από τις 17 Φεβρουάριου έως και 1 Μαΐου 2011.

Τι συμβαίνει όταν η τυπογραφική σελίδα παίρνει τη θέση του καβαλέτου και του τελάρου;

Αρθρο 46 άδεια από ερμηνευτές ή εκτελεστές καλλιτέχνες

1. Ως ερμηνευτές ή εκτελεστές καλλιτέχνες θεωρούνται τα πρόσωπα που ερμηνεύουν ή εκτελούν με οποιονδήποτε τρόπο έργα του πνεύματος όπως οι ηθοποιοί, οι μουσικοί, οι τραγουδιστές, οι χορωδοί, οι χορευτές, οι καλλιτέχνες κουκλοθέατρου, θεάτρου σκιών, θεάματος ποικιλιών (βαριετέ) ή ιπποδρόμου (τσίρκου).

2. Οι ερμηνευτές ή εκτελεστές καλλιτέχνες έχουν το δικάιωμα να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν: α) την εγγραφή της ζωντανής ερμηνείας ή εκτέλεσή τους σε υλικό φορέα ήχου ή εικόνας ή ήχου και εικόνας, β) την άμεση ή έμμεση αναπαραγωγή της εγγραφής της ερμηνείας ή εκτέλεσής τους καθώς και τη θέση σε κυκλοφορία με μεταβίβαση της κυριότητας, με εκμίσθωση ή με δημόσιο δανεισμό του υλικού φορέα με την εγγραφή, γ) τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο, όπως ηλεκτρομαγνητικά κύματα, δορυφόροι, καλώδια, καθώς και την παρουσίαση στο κοινό του υλικού φορέα με την παράνομη εγγραφή, δ) τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο, όπως ηλεκτρομαγνητικά κύματα, δορυφόροι, καλώδια, της ζωντανής ερμηνείας ή εκτέλεσής τους, εκτός αν η μετάδοση αυτή αποτελεί αναμετάδοση νόμιμης μετάδοσης, ε) την παρουσίαση στο κοινό της ζωντανής ερμηνείας ή εκτέλεσής τους, που γίνεται με οποιονδήποτε τρόπο, εκτός από ραδιοτηλεοπτική μετάδοση.

Το taf παρουσιάζει την έκθεση Αλυσιδωτή Αντίδραση που θα διαρκέσει από 16 Δεκεμβρίου 2010 έως 16 Ιανουαρίου 2011. Οι καλλιτέχνες εκθέτουν έργα που έχουν ανταλλάξει μεταξύ τους. Το σύνολο των έργων προκύπτει από διαδοχικές πράξεις ανταλλαγής με περιπτωσιακή αφετηρία τους Νίκο Καναρέλη και Νίκο Παπαδημητρίου.

Πέμπτη, 06 Ιανουαρίου 2011 22:44

Σύγχρονη Τέχνη και Δημόσιος Χώρος

Γράφτηκε από τον

Με αφορμή μια κίνηση καλλιτεχνών στα τέλη του 2007 να αναρτήσουν τις δημιουργίες τους όχι σ? ένα συγκεκριμένο εκθεσιακό χώρο, αλλά στην ευρύτερη περιοχή των Λαδάδικων Θεσσαλονίκης, παρουσιάζεται η σύγχρονη προβληματική της τέχνης των παραδοσιακών κλειστών χώρων και των μουσείων. Παράλληλα, αναδεικνύεται ο ρόλος της τέχνης στους δημόσιους χώρους ως μια νέα μορφή επικοινωνίας.

Η Κίνηση Μαβίλη, σε συνέχεια της ανοιχτής επιστολής που έστειλε στον Υπουργό Πολιτισμού το Σεπτέμβριο του 2010, διοργανώνει ημερίδα με θέμα: Η πολιτιστική πολιτική στην Ελλάδα και το σύγχρονο θέατρο.

Η είσοδος ελεύθερη!

24 σύγχρονοι Έλληνες δημιουργοί παρεμβαίνουν με τα έργα τους στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη. Στο κεντρικό κτήριο του μουσείου μια ομαδική έκθεση με τίτλο «Ο χρόνος, οι άνθρωποι, οι ιστορίες τους» μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2011.

Η Maria Carvalho και το Trio Fado με καταγωγή από την Πορτογαλία κι έδρα τους το Βερολίνο, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα κι ερμηνεύουν παραδοσιακά Fado.

Fado στα πορτογαλικά σημαίνει μοίρα και χρησιμοποιείται για να περιγράψει το είδος μουσικής έκφρασης που γεννήθηκε στα αριστοκρατικά σαλόνια της Πορτογαλίας από μποέμ καλλιτέχνες μιας ανώτερης τάξης, αλλά άνθησε στις λαϊκές γειτονιές της Λισσαβόνας στις αρχές του 19ου αιώνα. Μελωδίες μελαγχολικές και στίχοι που υμνούν τα πάθη των ανθρώπων, τους ανεκπλήρωτους έρωτες, το νόστο, αλλά και την ελπίδα, την προσμονή και τη λαχτάρα, αυτό που στα πορτογαλικά λέγεται saudades κι ερμηνεύονταν από μαυροφορεμένους τραγουδιστές και τραγουδίστριες που κατάφερναν να συγκινήσουν το ακροατήριο μέχρι δακρύων.