Τα τρία μεγάλα μουσεία στο Παρίσι, το Λούβρο, το Μουσείο Ορσέ και το Γκράν Παλαί σε συνεργασία και με το Μουσείο Πικάσο παρουσιάζουν έως 2 Φεβρουαρίου 2009 τη σχέση του Πικάσο με παλαιότερους αλλά και σύγχρονούς του ζωγράφους (Τιτσιάνο, Γκόγια, Βελάσκεθ, Ρέμπραντ, Ενγκρ, Ντελακρουά, Μανέ, Βαν Γκόγκ, Ντεγκά, Ρενουάρ, Σεζάν, Ματίς) μέσα από τις παραφράσεις του. Ο Πικάσο δεν έπαψε καθ? όλη τη διάρκεια της ζωής του να διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την εικαστική παράδοση, ενώ παράλληλα προχωρούσε σε ρηξικέλευθους εκφραστικούς τρόπους.
Οι μαθηματικοί λόγοι οι οποίοι διέπουν τα βασικά (πυθαγόρεια) μουσικά διαστήματα, που προέρχονται από την αρμονική διαίρεση του μονοχόρδου (1:2 - διάστημα ογδόης, 2:3 - διάστημα πέμπτης, 3:4 - διάστημα τετάρτης), διέπουν και τις σωματομετρικές αναλογίες του ανθρώπινου σώματος, αλλά και άλλων φυσικών κατασκευών όπως π.χ. ο κοχλίας, τα φύλλα των δένδρων, τα φτερά της πεταλούδας. Στην εικόνα, Δορυφόρος του Πολύκλειτου (5ος αι.).