Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014 00:00

Σέα Χέμπρεϊ: Πώς έγινα εκατό καλλιτέχνες

Γράφτηκε από την

Πώς σκηνοθετείς μία διεθνή έκθεση τέχνης με δουλειά από 100 διαφορετικούς καλλιτέχνες; Εάν είσαι ο Σέα Χέμπρεϊ, επινοείς όλους τους καλλιτέχνες και τα έργα τους εσύ - από μεγάλης κλίμακας εξωτερικές εγκαταστάσεις έως μικροσκοπικές ζωγραφιές σχεδιασμένες με ένα απλό πινέλο. Παρακολουθήστε αυτή την αστεία, ψυχεδελική ομιλία για να δείτε την έκρηξη δημιουργικότητας και ποικιλίας ικανοτήτων για τα οποία είναι ικανός ένας και μόνος καλλιτέχνης.

Το θέατρο «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ» παρουσιάζει από την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου στην Κεντρική Σκηνή του το έργο της Πτούσκινα Ναντιέζντα Μιχάιλοβνα, «ABNORMAL», σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου.
Η εποχή της Εντίθ Πιάφ, η ζωή της, τα τραγούδια της, οι άντρες της, ο μύθος της σε μια παράσταση-ύμνο στη χαρά και όχι μνημόσυνο. Γιατί, σίγουρα, και η ίδια έτσι θα ήθελε.
Στο θέατρο CORONET συνεχίζεται για πέμπτη χρονιά το φαινόμενο «CAVEMAN» του Rob Becker σε διασκευή και σκηνοθεσία της Αναστασίας Παπαστάθη, από την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου. Ένας μονόλογος... προϊστορικός με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη να ενσαρκώνει το ρόλο του ανθρώπου των σπηλαίων σε μια παράσταση, που ξεχώρισε και αγαπήθηκε όσο λίγες.
Η Θεατρική Διαδρομή θα παρουσιάσει το βραβευμένο έργο του Καναδού Μόρις Πάνιτς, «Η ΘΕΙΑ ΚΙ ΕΓΩ» στο θέατρο Βασιλάκου, από την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011.
Το έργο που γνώρισε τεράστια επιτυχία στο Λονδίνο, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια, με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη και τη Μπέτυ Βαλάση, η οποία επανέρχεται στη σκηνή μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα, σε ένα ρόλο έκπληξη.
Οκτώ ομάδες κάτω από την ίδια ομπρέλα.
Αυτή είναι η ιδέα.
Μία πρόταση για οκτώ διαφορετικές δουλειές, οκτώ διαφορετικές γραφές, για ένα θέατρο, όμως, που μας αρέσει.
Είμαστε λίγοι από τους πολλούς ακόμα που υπάρχουν.
Δράσις, Circle, So7, Theaterψιθέα, Βλακlist, Πολυμήχανοι, Nonsense, Splish Splash και ακόμα μία ειδική παράσταση για το τέλος, από όλους μαζί.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που το Backstage Theater Festival, του Πολυχώρου Badminton, κάνει το πρώτο του βήμα και το κάνουμε μαζί.
Ελπίζουμε αυτό το ταξίδι να κρατήσει για πάντα.
Δυναμικά ξεκινάει τον Οκτώβριο του 2011 τη νέα χρονιά το New York Acting Studio που λειτουργεί υπό τη διεύθυνση του σκηνοθέτη & ηθοποιού Νίκου Κατή με νέα και πολύ ενδιαφέροντα Προγράμματα Σπουδών και Σεμιναρίων από καταξιωμένους καλλιτέχνες του θεάτρου και του κινηματογράφου (Κέννυ Μακ Λέλλαν, Βίκυ Παναγιωτάκη, Θεμιστοκλής Παυλής, Κατερίνα Φωτιάδη, Χάρης Γεωργιάδης και -ως guest- Δημήτρης Αθανίτης, Σάκης Μπιρμπίλης κ.ά.)
Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011 19:05

Γεωμετρική Αφαίρεση

Γράφτηκε από την

Στον αμερικανικό Αφηρημένο Εξπρεσιονισμό εκδηλώθηκε αντίδραση από τους καλλιτέχνες της Μετά-Ζωγραφικής Αφαίρεσης μετά τα μέσα της δεκαετίας του '50 και βρήκε το ευρωπαϊκό της παράλληλο στο διάλογο της βασισμένης στη γεωμετρία ζωγραφικής με την Art Informel. Ο ρωσικός Κονστρουκτιβισμός, το ολλανδικό De Stijl και το γερμανικό Bauhaus συνέθεσαν ένα στέρεο υπόβαθρο. Η γαλλική Abstraction-Creation, παρά την ετερογένειά της, είχε ήδη παίξει το '30 έναν ρόλο στην διάδοση και εμπέδωση των αρχών του De Stijl και έγινε η γέφυρα μετάβασης από την προπολεμική στη μεταπολεμική Γεωμετρική Αφαίρεση. Ο όρος Συγκεκριμένη Τέχνη (Concrete Art), που είχε προτείνει ο Theo van Doesburg ως υποκατάστατο του Μη-αντικειμενική Τέχνη, αναβίωσε το 1947 στο Salon des Realites Nouvelles, ενώ η γκαλερί της Denise Rene, άνοιξε στο Παρίσι το 1944, έγινε κέντρο προβολής αυτής της τέχνης.

Μια από τις αγαπημένες θεατρικές ομάδες , οι ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ, εγκαινιάζει το ανακαινισμένο "Θέατρο ΕΛΥΖΕ", κι επιστρέφει το φετεινό χειμώνα, με την παράσταση της που αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες, τον περσινό χειμώνα , το έργο «ΧΟΡΕΨΕ ΜΕ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» του JOE SAUTER. Ένα ψυχογράφημα, που ρίχνει μια ανθρώπινη ματιά, στα προβλήματα των μειονοτήτων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, γίνετε μια ατμοσφαιρική ερωτική παράσταση και φιλοδοξεί να κερδίσει και φέτος το στοίχημα του «ξεχωριστού». Την παράσταση πέρυσι προλόγισε ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, και τη συνοδεύουν εξαιρετικές κριτικές.
Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011 00:55

Μιχάλης Τόμπρος

Γράφτηκε από την


Η ελληνική γλυπτική του 20ού αιώνα ευτύχησε να έχει έναν πραγματικά ταλαντούχο και πληθωρικό γλύπτη, τον Μιχάλη Τόμπρο (1889-1974), ο οποίος στην πρώιμη περίοδο της καριέρας του δοκίμασε τις ικανότητές του στις κλασικές φόρμες, ενώ εν συνεχεία πειραματίστηκε σε καινοτόμες και εξαιρετικά πρωτοποριακές, για την Ελλάδα, μορφές έκφρασης.