Το Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών της Αθήνας παρουσιάζει το δεύτερο μέρος της μεγάλης σπονδυλωτής έκθεσης "ΔΡΩΜΕΝΑ ΤΕΧΝΗΣ 2011" που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011, στις 8.30μμ, στο Μουσείου Γ. Γουναρόπουλου σε καλλιτεχνική επιμέλεια του εικαστικού και επιμελητή εκθέσεων Μιχαήλ Ρωμανού.
Οι φωτογραφίες κάνουν πολύ περισσότερο από το να καταγράφουν μόνο την ιστορία -- την δημιουργούν. Στο πανεπιστήμιο του TED, ο Τζόναθαν Κλάιν της Getty Images δείχνει μερικές από τις πιο σημαντικές και μιλάει σχετικά με το τι συμβαίνει όταν μία γενιά βλέπει μία εικόνα τόσο ισχυρή που δεν μπορεί να αποστρέψει το βλέμμα της, ή να σκεφτεί τη ζωή πριν από αυτή.
Πως θέλεις να μοιάζει η πόλη σου; Τι θα άλλαζες αν κάποιος σου έδινε την ευκαιρία να κάνεις οποιαδήποτε παρέμβαση, όσο απίθανη ή φανταστική και δύσκολη κι αν ήταν; Δύο αρχιτέκτονες από τη Θεσσαλονίκη, ο Φώτης Σαγώνας και ο Γιάννης Οικονόμου, βγαίνουν από το "λυχνάρι" τους και πραγματοποιούν, με τη βοήθεια και άλλων αρχιτεκτόνων ακόμα και το πιο ακραίο όνειρο για τη πόλη σας!
Το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της έκθεσης «Η Απαγορευμένη Πόλη του Jiang Guofang», παρουσιάζει στην Αθήνα τον διακεκριμένο ζωγράφο και καθηγητή στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Κίνας, Jiang Guofang.
Η Arte Povera (Φτωχή Τέχνη, Τέχνη των πενιχρών - ευτελών μέσων), παρουσιάστηκε με αυτό το όνομα για πρώτη φορά το 1967 στην γκαλερί La Bartesca στη Γένουα από τον Ιταλό τεχνοκριτικό Germano Celant, για να περιγράψει μια καινούρια γενιά Ιταλών καλλιτεχνών κατά τα τέλη της δεκαετίας του '60. Χρονολογικά υπήρξε σύστοιχη με τις ανησυχίες και τον ριζοσπαστικό οπτιμισμό του '60, που κορυφώθηκαν στα γεγονότα του Μαΐου του 1968, αλλά ειδικά στην Ιταλία συνεχίστηκαν με την μορφή τρομοκρατίας και στη δεκαετία του '70.
Μια από τις ωραιότερες κωμωδίες του Γκολντόνι θα παρουσιάσει φέτος το καλοκαίρι το ΔΗΠΕΘΕ ΚΡΗΤΗΣ σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
«Πενία τέχνας κατεργάζεται». Έτσι και ο δαιμόνιος Τρουφαλδίνος-Αρλεκίνος, για να επιβιώσει, θα φορτωθεί στην πλάτη του δύο αφεντάδες. Δεν πρέπει όμως να το καταλάβουν, κι ας βρίσκονται στην ίδια λοκάντα. Αυτός έμπλεξε το θεατρικό κουβάρι, αυτός πρέπει τώρα με μαεστρία και σβελτάδα να το ξεμπλέξει.
Στην πασίγνωστη κωμωδία του, ο Γκολντόνι φέρνει επί σκηνής το άρωμα της Commedia dell?arte, ενώ ταυτόχρονα στρέφεται προς την κοινωνική παρατήρηση. Ο καινοτόμος Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί έναν αξιόλογο θίασο, με τον εξαιρετικό Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο ρόλο του πιο αθώου και πονηρού συνάμα υπηρέτη όλων των εποχών.
«Εγώ για τη δουλειά μου δεν μπορώ να πω τίποτ΄άλλο, παρά ότι είναι ζωγραφική που έγινε σ? αυτό τον τόπο από έναν άνθρωπο που αγαπά αυτόν τον τόπο, για τους ανθρώπους αυτού του τόπου». Τα λόγια του Σπύρου Βασιλείου (1902 ή 1903 - 1985) αντικατοπτρίζουν την ύπαρξη συνείδησης και στόχου, που επιβεβαιώθηκε απόλυτα μέσα στα έργα του - φορείς της ζητούμενης για την εποχή «ελληνικότητας».