Ο Σύλλογος Καλαμωτούσων Χίου ? Αττικής διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά και σε πείσμα των καιρών το φεστιβάλ ?ΑΞΑΝΕΜΟΣ? στη Χίο από την Τετάρτη 3 έως Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011 . Για ακόμα μια φορά το φεστιβάλ αγκαλιάζει όλες τις τέχνες στην προσπάθειά μας να προβάλλουμε το νησί μας, να συνεργαστούμε πιο στενά με τους τοπικούς φορείς και να προσφέρουμε ψυχαγωγία στους επισκέπτες και τους κατοίκους των χωριών μας. Η προσπάθεια αυτή δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη στήριξη των χορηγών μας αλλά και της μεγάλης ομάδας εθελοντών της Καλαμωτής που προσφέρει πολλές ώρες δουλειάς για την επιτυχία της διοργάνωσης.
Το ELEVENTH PLATEAU είναι ένα διεθνές project που εστιάζει στο ρόλο της τέχνης, όσον αφορά στην προαγωγή μιας νέας και κριτικής οικολογικής σκέψης και τη δημιουργία καινοτόμων κοινωνικών οικοσυστημάτων στην Ευρώπη. Ορμώμενο από μία μετα?οικολογική άποψη, το πρότζεκτ εξετάζει την εσωτερική σχέση της φύσης με τις ευρύτερες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές δυνάμεις και δεν απομονώνει το περιβάλλον από άλλους τομείς της ζωής. Από τις 8 Ιουλίου 2011 έως 4 Σεπτεμβρίου 2011 στο Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Υδρας.
Το Tinos Jazz Festival πραγματοποιείται στο μέγαρο του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού, στην πόλη της Τήνου, από το 2009. Με κοινή αντίληψη των οργανωτών ότι η τζαζ -με καταβολές από το δημοτικό τραγούδι μέχρι τη free jazz- οφείλει να είναι προσβάσιμη σε όλους, το Tinos Jazz Festival αναδεικνύεται σε χώρο συνάντησης μουσικών, ανταλλαγής ιδεών και τρόπων εκφράσης της τζαζ, και προσκαλεί όσους θέλουν να απολαύσουν για τέσσερις αυγουστιάτικες νύκτες τη μαγεία της τζαζ από 25 έως και 28 Αυγούστου 2011.
Σε μια μεγάλη εκδήλωση αφιέρωμα στον μεγάλο Ανδαλουσιανό λυρικό ποιητή Φ. Γκ. Λόρκα, ο Έλληνας συνθέτης Δημήτρης Μαραμής παρουσίασε σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Hall Madrid, τον δημοφιλή κύκλο τραγουδιών «Σκοτεινός Έρωτας» (Amor Obscuro) σε ποίηση Φ. Γκ. Λόρκα με ερμηνεύτρια την Ελληνοαμερικανίδα σοπράνο Lina Orfanos.
Ο «Σκοτεινός Έρωτας», με ερμηνευτή τον Μάριο Φραγκούλη έχει ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο και το έργο έχει πουλήσει χιλιάδες αντίτυπα. Παράλληλα, οι μουσικές του Δημήτρη Μαραμή ταξιδεύουν αυτό το καλοκαίρι σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ της Ελλάδας με δύο θεατρικές παραστάσεις. Με το Εθνικό Θέατρο υπογράφοντας την μουσική στο «Παραμύθι Χωρίς Όνομα» της Π. Δέλτα, καθώς επίσης και με τον «Οθέλλο» του Σαίξπηρ, με πρωταγωνιστές τους Γ. Κιμούλη, Κ. Μαρκουλάκη, Σμ. Καρύδη και Γ. Μπρέμπου. Παρακάτω θα διαβάσετε την συνέντευξη που μας παραχώρησε.
Κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα, όπου το ρεύμα του Κλασικισμού κυριαρχούσε στην κοσμική αρχιτεκτονική, η ναοδομία παρουσίαζε αξιοσημείωτες αποκλίσεις από τη γενική αυτή κατεύθυνση με αποκορύφωμα την τάση του Ελληνοβυζαντινισμού.
Από τις τέχνες της κίνησης, η Op Art (Οπτική τέχνη) κατατάσσεται παραδοσιακά στον τομέα της κινητικής τέχνης. Εμφανίστηκε στην δεκαετία του '60 και ο όρος προτάθηκε για πρώτη φορά από τα περιοδικά «Time» και «Life» στα τέλη του 1964 αλλά καθιερώθηκε με την έκθεση, Η Ανταπόκριση του Ματιού (The Responsive Eye), που οργανώθηκε το 1965 στο Museum of Modern Art της Νέας Υόρκης. Είναι μια καινούρια τάση των τελευταίων μη αναπαραστατικών ρευμάτων, θεμελιωμένη στις αναζητήσεις της οπτικής ικανότητας του ανθρώπου. Δημιουργήθηκε ένα νέο οπτικό αλφάβητο, βασιζόμενο στις έρευνες της ιδιότητας του φωτός, στους συνδυασμούς και στους κραδασμούς των χρωμάτων, στις αξίες των μεταβλητών κλιμάτων των φωτεινών, των χρωματιστών, των κινουμένων σημείων.
Γκρύνεβαλντ Ματίς (Matthias Grunewald, όνομα με το οποίο είναι γνωστός ο Mathis Gothardt Neithardt). Γερμανός ζωγράφος (Βύρτσμουργκ 1470-1480 Χάλλη 1528). Ελάχιστες πληροφορίες υπάρχουν για τη ζωή του. Μεταξύ 1481 και 1488 εργάστηκε στο Ασάφφενμπουργκ, στα σύνορα Βαυαρίας και Έσσης, υπό την προστασία του Επισκόπου Χένριχ Ράιτσμαν. Ένας συγγραφέας του 17ου αιώνα τον αποκαλεί «Γερμανό Κορρέτζιο». Από τότε στα έργα αυτά και σε άλλα που έμοιαζαν φτιαγμένα από τον ίδιο μεγάλο καλλιτέχνη, βάζουν συνήθως την ετικέτα Γκρύνεβαλντ. Τα λίγα έργα του που έχουμε είναι εικόνες παραδοσιακού τύπου για την Αγία Τράπεζα, σε μεγάλες και μικρές επαρχιακές εκκλησίες.
Ξεκινώντας από ισάριθμα εντελώς διαφορετικά σημεία εκκίνησης τέσσερις νέοι καλλιτέχνες αποδεικνύουν μέσα στις ζέστες του φετινού καλοκαιριού ότι το αξίωμα της παξιωμένης εικαστικά θερινής περιόδου θα πρέπει να τύχει αναθεώρησης. Σε μιά έκθεση που θα μπορούσε να έχει τίτλο "Με δύναμη απο τη Θεσσαλονίκη", παραφράζοντας τίτλο γνωστού θεατρικού έργου, 4 νέοι δημιουργοί εκπλήσουν με τη δύναμη, τη στιβαρότητα και τη πρωτοτυπία των έργων τους, σε μιά όαση μέσα στην έρημο της κοινοτυπίας και προπάντων, της έλλειψης θαρρετής ματιάς και απόδοσης, που ταλανίζει τις νεότερες γενιές εικαστικών στην Ελλάδα.
Η μουσική στην αρχαιότητα είχε μια πιο ευρεία έννοια από την σημερινή. Δεν ήταν μόνο η οδός του μουσικού αλλά το σύνολο των τεχνών που προστατεύονταν από τις εννέα μούσες και διοικούνταν από τον θεό Απόλλωνα. Είναι η επίτευξη της Αρμονίας μέσα από την ομορφιά. Η αρμονία πρέπει να αντανακλάται σε όλους τους φορείς του ανθρώπου.