Παρασκευή, 03 Δεκεμβρίου 2010 15:55

Art Conceptual (Εννοιολογική τέχνη)

Γράφτηκε από την

Η Art Conceptual (Εννοιολογική τέχνη), αναφέρεται ανάμεσα στις πρωτοπορίες του τέλους της δεκαετίας του '60. Μετά το 1965 οι καλλιτέχνες δεν σκέφτονται πια την πραγματοποίηση του αντικειμένου τέχνης, αλλά το ίδιο το αντικείμενο τέχνης και δίνουν το προβάδισμα στην ομιλία για τη διάδοση και την αντίληψη του έργου. Εξετάζουν και ταυτόχρονα διαταράσσουν τις σχέσεις που υπάρχουν ανάμεσα σε καλλιτέχνες, εμπόρους, επιμελητές εκθέσεων, συλλέκτες και κοινό.

Το 1968 η Art Conceptual μεταθέτει το ενδιαφέρον από το αντικείμενο στον θεατή, αλλά και υποβιβάζει σκόπιμα την απαίτηση για μορφική αυτονομία και το περιεχόμενο και οι στόχοι της συνοψίστηκαν από την Lucy Lippard και τον John Chandler σε ένα άρθρο στο περιοδικό Art International, με τον τίτλο «Η εξαΰλωση της τέχνης». Το 1963 είχε ήδη χρησιμοποιήσει τον όρο ο Kienholz ενώ το 1961 ο Flynt είχε γράψει ότι η Conceptual Art, είναι πριν από όλα μια τέχνη που το υλικό της είναι ιδέες, όπως το υλικό της μουσικής είναι ο ήχος.

Ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τη Μικρή Άρκτο παρουσιάζουν στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» την ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο «Ανθρώπινα Μέτρα». Η παρουσίαση, η οποία θα διαρκέσει από 7 έως 29 Δεκεμβρίου 2010, εντάσσεται στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών δράσεων της Μικρής Άρκτου στα εικαστικά δρώμενα και αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων πρωτοβουλιών («Αφιέρωμα στο Διονύσιο Σολωμό», «η Αίγινα των ζωγράφων», «Συνέβη στην Αθήνα»).

Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών έρχεται στην πόλη και υποδέχεται το κοινό με εγκαίνια διάρκειας τεσσάρων ημερών, 7-12 Δεκεμβρίου 2010. Στις 11 και 12 Δεκεμβρίου η Στέγη θα ανοίξει τις πόρτες της για το κοινό της Αθήνας, παρουσιάζοντας δρώμενα πολιτισμού από συντελεστές του συνολικού καλλιτεχνικού προγραμματισμού για τη χρονιά 2010-2011. (Το πρόγραμμα είναι κοινό και για τις δύο ημέρες).

 

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΚΕΠΑΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ BADMINTON 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010 ΜΕ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2011

Το Μουσικό Τμήμα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στον Robert Schumann, με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη γέννησή του.

Αυτό το οπερατικό κομψοτέχνημα, που συναρπάζει το κοινό επί δύο αιώνες τουλάχιστον, πρωτοπαρουσιάστηκε στο Θέατρο του Βήντεν, στα περίχωρα της Βιέννης, στις 30 Σεπτεμβρίου 1791. Από την Εθνική Λυρική Σκηνή ο Μαγικός αυλός ανέβηκε για πρώτη φορά στις 18 Ιανουαρίου 1969.

Στο θέατρο «ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ» για τη χειμερινή περίοδο 2010- 2011 θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου το έργο του πολυβραβευμένου Κεν Λούντβικ, βασιλιά της αμερικανικής κωμωδίας, «ΓΙΝΕ ΤΟ ΜΩΡΟ ΜΟΥ», σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη και μετάφραση - διασκευή Ρένας Ρίγγα, με την Ελένη Ερήμου και το Νίκο Γαλανό στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010 11:03

Μουσική και Ψυχολογία

Γράφτηκε από

«Η ΨΥΧΡΗ ατμόσφαιρα ενός ψυχιατρείου: λευκοί τοίχοι, ψυχρός φωτισμός, κρύα πλακάκια στο πάτωμα. Λευκές ψυχές, άτονες επιθυμίες, άχρωμοι ορίζοντες... Την ιδέα την υποδέχονται με κάποια σκληρά γέλια ειρωνείας. Ζωγραφική και μουσική στο ψυχιατρείο! Αν είναι δυνατόν! Ωστόσο το εργαστήρι λειτουργεί. Σε κάποια ψυχρή, άχρωμη αίθουσα. Μερικές χρωματιστές μπογιές ριγμένες σε ένα τραπέζι παραξενεύουν ευχάριστα.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία αξιολόγησης των διηγημάτων του λογοτεχνικού διαγωνισμού «ΛόγωΤέχνης» που διοργάνωσε η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Artspot, με θέμα την τέχνη. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν εντυπωσιακή και τα έγκυρα διηγήματα έφτασαν τα 269. Την κριτική επιτροπή αποτέλεσαν οι καταξιωμένοι συγγραφείς Ελένη Γκίκα, Λεία Βιτάλη, Μάνος Κοντολέων, Θανάσης Χειμωνάς και ο Γιάννης Φαρσάρης ως υπεύθυνος διοργάνωσης του διαγωνισμού.

Ένα σπουδαίο σχέδιο είναι ένα ταξίδι χωρίς τέλος προς την αναζήτηση μιας ανακάλυψης - για το οποίο βοηθάει να έχεις στις αποσκευές σου σαν εφόδιο, υγιή αίσθηση του χιούμορ. O David Carson, o κοινωνιολόγος και surfer που μετατράπηκε σε σχεδιαστής, ανέτρεξε στην δική του υπέροχη και πολλές φορές διασκεδαστική διαδρομή στο ταξίδι της δουλειάς του.