Τετάρτη, 09 Σεπτεμβρίου 2009 22:53

Η Όραση και ο τρόπος που "βλέπουμε" τον κόσμο

Γράφτηκε από την

Ο τρόπος που βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε τον περιβάλλοντα κόσμο επηρεάζεται από το τι γνωρίζουμε ή το τι πιστεύουμε. Βλέπουμε μόνο ότι κοιτάμε. Το να κοιτάμε είναι μία πράξη επιλογής και ως αποτέλεσμα μιας τέτοιας πράξης, αυτό που βλέπουμε έρχεται κοντά μας. Ποτέ δεν κοιτάμε ένα και μόνο πράγμα, κοιτάμε πάντα τη σχέση ανάμεσα στα πράγματα και τον εαυτό μας. Η όρασή μας ενεργεί συνεχώς, κινείται συνεχώς, συγκρατεί τα πράγματα σ' έναν κύκλο γύρω της, συνιστώντας αυτό που είναι παρόν για μας όπως είμαστε.

Τρίτη, 08 Σεπτεμβρίου 2009 21:48

Ella Fitzgerald: "Η πρώτη κυρία του τραγουδιού"

Γράφτηκε από τον

Ella Fitzgerald: "Η πρώτη κυρία του τραγουδιού" είναι ο τίτλος που συντροφεύει αυτή την σπουδαία τραγουδίστρια, τίτλος που επινοήσαν κριτικοί και κοινό, και όχι άδικα. Με μια αξιοζήλευτη καριέρα 60 ετών, εκατοντάδες ηχογραφήσεις, 14 βραβεία grammy και μια σχολή παραστατικών τεχνών με το όνομα της, η Fitzgerald θεωρήθηκε τελικά η σπουδαιότερη γυναικεία φωνή της Jazz όλων των εποχών (αν και αρκετοί μπορεί να υποστηρίξουν και τις επίσης σπουδαίες Sarah Vaughan και Billie Holiday). Ασυναγώνιστη στην scatt Jazz, με μια ευλογημένη φωνή ευρείας κλίμακας και κυρίως με μια άψογη άρθρωση που έδινε την ευκαιρία στο κοινό να καταλαβαίνει λέξη προς λέξη ότι τραγουδούσε, σύντομα έγινε τόσο οικεία και αγαπητή στο κοινό της που απλά την αποκαλούσε "Ella".

Πολλοί κριτικοί έχουν κάνει λόγο για την αλληγορική γραφή του και την επιδέξια χρήση των συμβόλων στο έργο του, για την εμμονή του με τον χώρο της φαντασίας, για την υπαρξιακή αγωνία των ηρώων του. Έχοντας ήδη στις συγγραφικές του αποσκευές πέντε βιβλία, ο συγγραφέας Δημήτρης Σωτάκης διαθέτει αναντίρρητα μια χαρακτηριστική αποκλίνουσα ματιά έναντι της σύγχρονης πραγματικότητας, την οποία μάς προσκαλεί να υιοθετήσουμε, ως αναγνώστες του έργου του. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, αποτυπώνεται με διαύγεια η ανατρεπτική σκέψη του συγγραφέα όσον αφορά ποικίλες όψεις της λογοτεχνικής έκφρασης, την ίδια στιγμή που στις απαντήσεις του υφέρπει μια λεπτή χιουμοριστική διάθεση που αποδεικνύει ότι ο ίδιος αντιστρατεύεται κάθε μορφής σοβαροφάνεια και διδακτισμό?
Διαχρονικά, πολλοί είναι οι συγγραφείς που έχουν καταθέσει στο λογοτεχνικό έργο τους όψεις του «ήθους» των καλλιτεχνών ηρώων τους και έχουν αποκαλύψει εκφράσεις της αποκλίνουσας καλλιτεχνικής τους φύσης. Πολλοί περισσότεροι είναι οι λογοτέχνες που έχουν περιγράψει το ερωτικό πάθος των ηρώων τους που τους οδηγεί στα όρια της παραφροσύνης. Στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Όφις και κρίνο» (1906), συναντάμε ένα ιδιόρρυθμο ψυχικά και πνευματικά ζωγράφο, σφόδρα ερωτευμένο με μια γυναίκα.
Οι ερωτικές σχέσεις & τα ερωτικά συναισθήματα: Φωτογραφικές περιγραφές & κινηματογραφικές αφηγήσεις.
Οι περισσότερες κινηματογραφικές ταινίες κινούνται γύρω από έναν ερωτικό άξονα και οι πιο δημοφιλείς φωτογραφίες απεικονίζουν την ομορφιά των σωμάτων και των προσώπων. Ποιός όμως είναι ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο η κάθε μία από τις σύγχρονες τέχνες της εικόνας προσεγγίζει και αποδίδει το μέγιστο θέμα του έρωτα και των σχέσεων;
Το Φεστιβάλ Μεσογειακού Ντοκιμαντέρ είναι ένα καλλιτεχνικό γεγονός που καθιερώθηκε ως ένα από τα σημαντικότερα και πιο ενδιαφέροντα του είδους και διανύει αισίως τον δωδέκατο χρόνο της διοργάνωσής του. Στο φιλόξενο χώρο του Τεχνολογικού και Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου το 12ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Ντοκιμαντέρ θα πραγματοποιηθεί από 12 έως 15 Σεπτεμβρίου και εκτός από τις προβολές, στο πρόγραμμα του περιλαμβάνονται συζητήσεις με Έλληνες και ξένους δημιουργούς του κινηματογράφου.
Η Kitt Johnson, η σπουδαία χορεύτρια και χορογράφος από τη Δανία, έρχεται στη χώρα μας για ένα δεκαήμερο σεμινάριο με τίτλο «Solo creation».
Τετάρτη, 02 Σεπτεμβρίου 2009 13:51

Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Γράφτηκε από

Το Σάββατο, 15 Αυγούστου, και ενώ οι περισσότεροι γιόρταζαν σε κάποιο νησί, επισκέφτηκα το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης που έσφυζε από ζωή.

Παρασκευή, 04 Σεπτεμβρίου 2009 01:00

Ζαν-Μπατίστ Καμίγ Κορό

Γράφτηκε από την

Jean- Baptiste Camille Corot, Γάλλος ζωγράφος που γεννήθηκε στο Παρίσι το 1796 και πέθανε στο Παρίσι το 1875. Μαθήτευσε τρία χρόνια στο εργαστήριο του Ζαν Βικτόρ Μπερτέν και παράλληλα ζωγράφισε στα περίχωρα του Παρισιού, στο δάσος του Φονταινεμπλώ και στη Νορμανδία. Το 1825 έφυγε για την Ιταλία που παρέμεινε σχεδόν τρία χρόνια, μετακινούμενος μεταξύ Ρώμης, Τέρνι, Αλμπάνο, Μαρίνο, Φρασκάτι, Νεαπόλεως και Βενετίας. Το 1827 εξέθεσε στο παρισινό Σαλόν την άποψη της «Γέφυρας του Νάρνι» σε ένα πίνακα που είχε χάσει τη δροσιά των πρώτων σχεδίων, αλλά ικανοποιούσε τις συμβατικές αντιλήψεις των επίσημων κύκλων.

 

Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2009 01:42

Εμπρεσιονισμός ή Ιμπρεσιονισμός

Γράφτηκε από την

Ζωγραφικό κίνημα που εμφανίστηκε στη Γαλλία στη δεύτερη πεντηκονταετία του 19ου αιώνα και αντέταξε στους καθιερωμένους κανόνες της ακαδημαϊκής ζωγραφικής, την αξία του δημιουργικού αυθορμητισμού και των εντυπώσεων που προκαλούν τα χρώματα ως εκδηλώσεις του φυσικού φωτός. Πριν από τον Ιμπρεσιονισμό οι ζωγράφοι διατηρούσαν τις γραμμές και τα περιγράμματα ακόμη και στις τοπιογραφίες ή για να πετύχουν χρωματικές αρμονίες ξεκινούσαν από ένα βασικό τόνο και δημιουργούσαν τα ενδιάμεσα ημιτόνια με αναμείξεις χρωμάτων. Το 1863, χρονιά που πέθανε ο Ντελακρουά, θεωρούμε ότι είναι η αρχή της πορείας προς την τέχνη του 20ου αιώνα.