To ΖΕΟΝ διοργανώνει το 2011 νέα δράση-έρευνα με τίτλο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ. Η δράση ξεκινά με συλλογή φωτογραφικού υλικού από τον κόσμο που καθημερινά κινείται στο δημόσιο χώρο της πόλης, με θέμα «Τι σας ευχαριστεί ή σας ενοχλεί περισσότερο όταν καθημερινά κινείστε στο δημόσιο χώρο της πόλης σας».

Το Novitango Quintet δημιουργήθηκε το 2003, στο γενικότερο κλίμα της
αναβίωσης του Tango σε παγκόσμιο επίπεδο,, επιχειρεί να καλύψει
διάφορες όψεις του NuevoTango μέσα από τις πρωτοποριακές συνθέσεις
του Α. Piazzolla, και άλλων συνθετών που συνδυάζουν με θαυμάσια
ισορροπία τη συγκινησιακή φόρτιση του παραδοσιακού Τango με την
επιμελημένη τεχνοτροπία της λόγιας μουσικής.  

Οι LXD (Η Λεγεώνα των Εξαιρετικών Χορευτών) ηλεκτρίζουν την σκηνή του TED2010 με μία αναδυόμενη παγκόσμια κουλτούρα "του χορού του δρόμου", προβεβλημένη από το διαδίκτυο. Σε μία προεπισκόπηση της ανερχόμενης στο διαδίκτυο σειράς του Τζον Τσου αυτή η καταπληκτική στρατιά (χορευτών) επιδεικνύει τις υπερ-ικανότητές της.

Το Θέατρο του Νέου Κόσμου, σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο, υποδέχεται στην Αθήνα τον Ντέννις Κέλλυ, έναν από τους σημαντικότερους νέους Βρετανούς θεατρικούς συγγραφείς, ο οποίος επισκέπτεται την Αθήνα από τις 9 ως τις 11 Φεβρουαρίου, με αφορμή την πρώτη παρουσίαση των θεατρικών του έργων Ορφανά και DNA στην Ελλάδα.

Στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Θεοχαράκη, από 13 Ιανουαρίου έως 3 Απριλίου 2011 παρουσιάζεται έκθεση υπό τον τίτλο 'Εμμονές και Οικειότητα: Το σώμα στο σύγχρονο αυστριακό σχέδιο. Από τον Alfred Kubin στην Birgit J?rgenssen'. Η έκθεση δεν φιλοδοξεί να αναλύσει το πολιτιστικό αυτό φαινόμενο με μία εγκυκλοπαιδική παράθεση ονομάτων, αλλά να παρουσιάσει σχέδια 12 σύγχρονων Αυστριακών καλλιτεχνών, που συνδηλώνουν τον πλούτο ενός ταξιδιού στην αυτοκρατορία των εμμονών, των καταστροφών, της οικειότητας, των συνευρέσεων.

H Κωνσταντίνα Καψούρη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972 όπου και κατοικεί. Αποφοίτησε από το 2ο γενικό Λύκειο Αργυρούπολης. Σπούδασε Δημοσιογραφία στο ΙΕΚ Ιπποκράτειος και Εφαρμοσμένη ? Μηχανογραφημένη Λογιστική στο IST College. 
Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Αρθρογράφησε επί σειρά ετών στην "Αθλητική Ηχώ", στο περιοδικό "Γυναίκα" και άσκησε μαχόμενη δημοσιογραφία στον 90,2 ραδιοφωνικό σταθμό. Έχει δημοσιεύσει κατά καιρούς πεζά σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. Είναι παντρεμένη και μητέρα δυο παιδιών ηλικίας 6 και 3 ετών. Αποτελεί ενεργό εθελοντικό μέλος διαφόρων Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων με κεντρικό άξονα το παιδί.


Στο μαγικό κόσμο του φλαμένκο μας ταξιδεύουν η εκρηκτική Iσπανίδα ερμηνεύτρια Curra Suarez και ο δεξιοτέχνης κιθαριστής Γιώργος Βαλίρης.
Μαζί τους μόνο για την Κυριακή η χορεύτρια Ελένη Γιαννοπούλου.
Αφήγηση Θέμης Ροδαμίτης.

Κυριακή, 06 Φεβρουαρίου 2011 18:52

Color Field Painting - Ζωγραφική των Χρωματικών Πεδίων

Γράφτηκε από την

Ο Arnason εντάσσει τον Ad Reinhardt σε μια υποκατηγορία του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, στην (Ζωγραφική των Χρωματικών Πεδίων). Τον όρο προτείνει ο Greenberg το 1960 για να χαρακτηρίσει την μετάβαση από τον πίνακα-παράθυρο στον μονόχρωμο πίνακα-πεδίο, δηλαδή σε μια κατηγορία αφηρημένης ζωγραφικής άλλης κλίμακας και με τάση επέκτασης στο άπειρο, εξαΰλωσης και κάλυψης ολόκληρου του οπτικού πεδίου του θεατή. Ο Clement Greenberg παρατηρεί σχετικά με την Color Field Painting ότι το σχήμα εγγυάται την καθαρότητα και την ένταση που απαιτείται για την υποβολή του ακαθόριστου χώρου. Το περισσότερο γαλάζιο, απλώς είναι πιο γαλάζιο από το λιγότερο γαλάζιο.

Προσφάτως μελέτησα ξανά το κείμενο «Σαρκικός λόγος» του Γιάννη Ρίτσου που περιλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή του με τίτλο (Κέδρος, Αθήνα, 1981, σελ. 109-123). Στο κείμενο αυτό διακρίνουμε τη σχέση που αναπτύσσει ο ποιητής τόσο με το αντικείμενο του ερωτικού πόθου του, όσο κυρίως με την ίδια την ποιητική τέχνη.

Κυριακή, 06 Φεβρουαρίου 2011 00:17

Ελένη Μπούκουρη - Αλταμούρα

Γράφτηκε από την

Η Ελένη Μπούκουρη-Αλταμούρα υπήρξε κορυφαία ζωγράφος του 19ου αιώνα, της οποίας η ζωή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μυθιστορηματική, περιπετειώδης και, συνάμα, τραγική. Γεννήθηκε στις Σπέτσες το 1821. Ήταν κόρη του Ιωάννη Γ. Μπούκουρη, τολμηρού θαλασσοπόρου και γενναιόδωρου πατριώτη, και της Μαρίας. Ο πατέρας της υπήρξε πολύτιμος αρωγός στις προσπάθειές της, καθώς ήταν ευαίσθητος άνθρωπος, με καλλιτεχνικές ευαισθησίες, ευρύτητα και ανεξαρτησία πνεύματος.