«Είναι ακριβώς όσο παράλογο είναι και η τραπεζική κρίση» έχει δηλώσει ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ αναφερόμενος στα ποσά εκατομμυρίων που οι αγοραστές διαθέτουν στις δημοπρασίες για να αποκτήσουν τα έργα του.
Κάποιος μπορεί να έλεγε ότι η τέχνη του διακατέχεται από μία απροσδιόριστη σκοτεινότητα έστω και όταν αναφέρεται κανείς στις πολύχρωμες συνθέσεις του από οριζόντιες ρίγες.
Η νέα έκθεση του καλλιτέχνη με τίτλο Panorama η οποία, αφού επισκέφτηκε για 6 μήνες την Tate Modern του Λονδίνου, βρίσκεται τώρα στη Neue Nationalgalerie του Βερολίνου και από τον Ιούνιο θα φιλοξενηθεί στο Centre Georges Pompidou στο Παρίσι.
Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου, στις 7:00 μ.μ. εγκαινιάζεται στην αίθουσα τέχνης Art Zone 42, επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 42, η ατομική έκθεση φωτογραφίας του Σταύρου Μακρή, με τίτλο "Stumbling amongst the Immensities".
Η ατομική έκθεση «Φιγούρες στον Χρόνο», της Ιφιγένειας Αποστολοπούλου, που στεγάζεται για λίγες ακόμα μέρες στο Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμικής (πρώην αρχοντικό Δημητρίου Πετροπούλου) αποτελεί την προσωπική εικαστική κατάθεση της ζωγράφου στην αιώνια γοητευτικά ελκυστική και παράλληλα ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για κάθε μορφή τέχνης: τον άνθρωπο.
Το 1938, ο Γκίκας ζωγραφίζει τον πίνακα «Μεγάλο Τοπίο της Ύδρας». Ίσως ποτέ άλλοτε ένας κυβιστικός πίνακας δεν απέπνευσε τέτοια οικειότητα. Διότι ποτέ άλλοτε ένα τέτοιο τοπίο, χαραγμένο περισσότερο στις ψυχές παρά στις ματιές Ελλήνων, δεν είχε ιδωθεί με τόσο αυθεντικά μοντέρνο τρόπο. Δεν πρόκειται για την απλή εφαρμογή μιας γενικής τεχνοτροπίας σε ένα συγκεκριμένο τοπίο. Αλλά για την ανάπτυξη μιας προσωπικής έκφανσης του κυβισμού που ξεπήδησε - αλλά και καθορίστηκε - από την ψυχογεωγραφία αυτού του τόπου, όπως τον βίωσε ο Γκίκας.
Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα η ανερχόμενη εικαστικός Άννα Μιχαηλίδου παρουσίασε την πρώτη της ατομική έκθεση στον καλαίσθητο και μοντέρνο χώρο της γκαλερί Art Zone 42 στην Αθήνα. Η γκαλερί της Έλενας Ρουσούδη έγινε το καλλιτεχνικό εφαλτήριο μιας πολλά υποσχόμενης δημιουργού, που σίγουρα θα μας απασχολήσει και στο μέλλον.
Το πρόβλημα της κοινωνικής λειτουργίας της θεατρικής τέχνης δεν είναι απλό. Οι κοινωνιολόγοι και οι ανθρωπολόγοι δυσκολεύονται να αποσαφηνίσουν τα κίνητρα της ανάγκης του ανθρώπου για το θέατρο.
Αναφέρονται διαδοχικά -η ταυτόχρονα– στη μιμητική επιθυμία, την κλίση για παιχνίδι τόσο στο παιδί όσο και τον ενήλικο, την μυητική λειτουργία της τελετουργίας, την ανάγκη αφήγησης ιστοριών και του εμπαιγμού ενός κοινωνικού κατεστημένου ατιμωρητί και την ηδονή που αντλείται από τη μεταμόρφωση του ηθοποιού.