Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει από τις 28 Ιανουαρίου έως τις 18 Απριλίου 2010 αναδρομική έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου, ενός από τους σημαντικότερους ζωγράφους της ελληνικής μεταπολεμικής τέχνης.
Ανταμώνουμε λοιπόν ξανά. Για τον λόγο που είχαμε πει στο περσινό μας άρθρο «Oscars 2009 - Νικητές, Ποιοι και Γιατί». Γιατί ο θεσμός των βραβείων Όσκαρ τραβάει πάντα τα βλέμματα των σινεφίλ κι αποτελεί την ίδια περίοδο κάθε χρόνο το επίκεντρο των συζητήσεων τους, είτε πρόκειται περί σοβαρής κουβέντας ή, κατά κάποιο τρόπο, εμπαιχτικής. Διότι κακά τα ψέμματα ποτέ σε μας τους Έλληνες δεν μας «έκατσαν» καλά αυτά τα βραβεία. Πάντα μιλάγαμε για τις αδικίες και πάντα αναρωτιόμασταν «τι πίνουν» εκεί στην Ακαδημία. Η αλήθεια είναι πως αν θέλουμε να ασχοληθούμε κάπως σοβαρά με αυτά τα βραβεία τότε πρέπει να ερευνήσουμε και ως ένα βαθμό το background του θεσμού και να υιοθετήσουμε, επίσης ως ένα βαθμό, την οπτική του γωνία. Μία οπτική γωνία, που χρησιμοποιώ όποτε αναφέρομαι στα Όσκαρ και την οποία είχα εκθέσει πολύ αναλυτικά στο περσινό άρθρο για τους νικητές.
Είχε μείνει ένας τελευταίος άσπρος καμβάς και τον ξετύλιξα από την ζελατίνα του. Ήταν Νοέμβριος νομίζω, τον ακούμπησα πάνω στο καβαλέτο φτιάχνοντας την παλέτα των χρωμάτων χωρίς να έχω σκεφτεί τι θα ζωγραφίσω. Πέρασε αρκετή ώρα κοιτάζοντας τον άδειο καμβά..δεν είχα διάθεση? Εκείνη την περίοδο έφτιαχνα κάτι σκηνικά για ένα φίλο, φωτογράφο για το περιοδικό HILTON. Το μόνο που είχα σκεφτεί ήταν να φτιάξω σε κάτι τοίχους με σπρέι το αποτύπωμα μιας δαντέλας. Έβγαλα τον καμβά λοιπόν και τον κάλυψα με την δαντέλα και τον ψέκασα με το σπρέι .Δεν ήμουν σίγουρος για το αποτέλεσμα..
Σάντρο Φιλιπέπι Μποττιτσέλλι, (Sandro Filipepi il Botticelli), Ιταλός ζωγράφος, από τους μεγαλύτερους της Αναγεννήσεως, γεννήθηκε στην Φλωρεντία το 1445-1510. Εργάστηκε πρώτα κοντά σε κάποιο χρυσοχόο αλλά μαθήτευσε, όπως αναφέρει ο Βαζάρι, στο ζωγραφικό εργαστήριο του Φρα Φιλίππο Λίππι. Την πληροφορία επιβεβαιώνει μια σειρά από Παναγίες, αναγόμενες γύρω στο 1465, πολύ συγγενικές με την τέχνη του Λίππι. Αργότερα το 1470, είχε δικό του εργαστήριο και συνεργάτη του είχε τον γιό του. Το πρώτο χρονολογημένο έργο «Η Θεία Δύναμη», (1470), φανερώνει επιδράσεις από τον Βερρόκκιο, κοντά στον οποίο μαθήτευσε ίσως ο Μποττιτσέλλι το 1470, όταν ο Φιλίππο Λίππι έφυγε από την Φλωρεντία και εγκαταστάθηκε στο Σπολέτο. Στη διαμόρφωσή του επέδρασαν ακόμη τα έργα του Μπαλντοβινέττι και του Αντόνιο Πολλαϊόλο.
Τραγουδιστής, μουσικός, αρχηγός ορχηστρών και σπουδαίος χορευτής ο James Brown κέρδισε τον τίτλο του "Νονού της Soul" μέσα από την αξιοθαύμαστη πορεία του και την ασταμάτητη και πάντοτε δημιουργική παρουσία του. Σήμερα θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες μουσικές προσωπικότητες του 20ου αιώνα και επιπλέον χαρακτηρίζεται ως ο πιο σκληρά εργαζόμενος άνθρωπος της Show Business!
Οι αμέτρητες βραβεύσεις ? εν ζωή και μετά θάνατον -, τα μνημεία που φέρουν το όνομα του και το πλούσιο δισκογραφικό του έργο συμπληρώνουν το παζλ μιας πραγματικά μυθικών διαστάσεων καλλιτεχνικής προσωπικότητας.
O Ανοιξιάτικος Κύκλος Συναυλιών Οργάνου 2010 έγινε 7 ετών ! Με ένα πλούσιο παρελθόν, και έχοντας ήδη παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό πρωτότυπα προγράμματα υψηλής αισθητικής, εκτέλεσης και ερμηνείας, φέτος έχει για προσκεκλημένους του νέους κυρίως οργανίστες και μουσικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Με καθιερωμένο πλέον ως κεντρικό τόπο συνάντησης τον ιστορικό χώρο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου, μουσική συνθετών από το πρώιμο μπαρόκ ως τον 21ο αιώνα, ηχεί μέσα από αυλούς, φωνές και άλλα μουσικά όργανα.
Ο Σουρεαλισμός ή Υπερρεαλισμός, στα ελληνικά, ήταν ένα ευρωπαϊκό κίνημα, τόσο στην τέχνη, όσο και στη λογοτεχνία και ποίηση που οριοθετείται μεταξύ 1924 και 1940. Το κίνημα προέκυψε από τη διάλυση της ομάδας των ντανταϊστών που είχαν δημιουργήσει μια ανατρεπτική τέχνη διαμαρτυρίας στη διάρκεια του Α? παγκοσμίου πολέμου στην ουδέτερη Ζυρίχη. Αρχηγός της ομάδας ήταν ο ποιητής Αντρέ Μπρετόν που συγκέντρωσε γύρω του στο Παρίσι την ομάδα των μελλοντικών σουρεαλιστών.
Με αφορμή την ομαδική έκθεση ζωγραφικής - γλυπτικής "Ενορχήστρωση Χρωμάτων", που ξεκίνησε στις 23 Φεβρουαρίου 2010 στον πολυχώρο Κκ, μιλήσαμε με την ιστορικό τέχνης Κα Ειρήνη Περσίδου όπου ανέλαβε την επιμέλεια και την οργάνωση της.